A YouTube vérlázító húzása miatt háborognak a netezők

Ismerős, amikor nézünk egy videót a YouTube-on, és egyszer csak megszakítja egy kéretlen reklám? Annál bosszantóbb talán nincsen, ráadásul egy hosszú videónál – például egy podcast beszélgetésben, egy interjúban, vagy egy teljes film esetében – akár 4-5 ilyen kötelező reklámot is beletesznek; nem beszélve a videó előtti hirdetésekről, amiket sokszor nem is enged tovább léptetni.

Mind ez idáig ki tudtuk ezeket védeni a hirdetésblokkolókkal, azonban a YouTube most egy olyan vérlázító húzást eszközölt, amivel nagyon sok netezőt fognak magukra haragítani.

A Reddit és a Hacker News felhasználói közül többen arra panaszkodnak, hogy a YouTube szándékosan 5 másodperces késleltetést rakott be azoknak a felhasználóknak, akik hirdetésblokkolóval akarják nézni a videókat.

A YouTube nem is tagadta, hogy eszközöltek egy ilyen újítást az oldalon, de ez nem azért van, mert valaki mondjuk Mozilla Firefox böngészőt használ, hanem a hirdetésblokkolók miatt. Ugyanis a YouTube ezzel akarja elérni, hogy a felhasználók kapcsolják ki a hirdetésblokkolót, miközben az oldalon tartózkodnak.

„Az elmúlt héten a hirdetésblokkolókat használó felhasználók szuboptimális megtekintést tapasztalhattak, ami a betöltési késéseket is magában foglalta, függetlenül attól, hogy milyen böngészőt használnak”

– írta Christopher Lawton, a YouTube kommunikációs menedzsere egy e-mailben a The Verge-nek; hozzátette, hogy bár a hirdetésblokkoló letiltása megoldja a problémát, a felhasználók utána is késést tapasztalhatnak a betöltésben, amíg a böngésző frissül.

Magyarán teljesen mindegy, hogy használjuk a YouTube-ot – milyen böngészőből, hirdetésblokkolóval vagy anélkül -, a videók betöltése így is, úgy is lassú lesz. Mégis jobban megéri hirdetésblokkolóval használni a YouTube-ot, hiszen így nagyon sok kéretlen reklámtól kíméljük meg magunkat, amik egy hosszú videó esetében akár 2-3 percet is kitehetnek, míg a hirdetésblokkoló használata csupán 5 másodperc kellemetlenséget okoz.

Nem ez az első eset. hogy a Google komoly erőfeszítésekkel lép fel a hirdetésblokkolót használókkal szemben: idén júniusban például elkezdték letiltani a YouTube-on a videókat néhány blokkót használó néző számára, ugyanakkor a YouTube nemrég megerősítette, hogy globális erőfeszítést indítottak annak érdekében, hogy a felhasználók engedélyezzék a hirdetéseket, vagy előfizessenek a hirdetésmentes prémium szolgáltatásra, aminek díját mostanában emelték meg.

Írta a Magyar Hírlap