A Tesla és a Porsche csúcsmodelljét is lesprinteli a telefongyártó vállalat friss modellje

A kínai techgigász, a Xiaomi bemutatta első elektromos járművét, az SU7-et, miközben ambiciózus célként tűzte ki, hogy a világ öt legnagyobb autógyártója közé kerüljön. Az SU7 egy szedán, ami a „Speed Ultra” rövidítése, és Lei Jun, a cég alapító vezérigazgatója kiemelte a „szuper elektromos motor” technológiáját, ami állítólag gyorsabb gyorsulást tesz lehetővé, mint a Tesla és a Porsche elektromos hajtásláncai – írta a Reuters nyomán a promotions.hu.

Bár az SU7 várhatóan néhány hónapon belül piacra kerül, bemutatását beárnyékolja a kínai autópiacon tapasztalható túlkínálat, a lassuló kereslet pedig jelentős árversenyt generál. Ennek ellenére Lei Jun nagy terveket vázolt fel:

A következő 15-20 év kemény munkájával a világ öt legnagyobb autógyártójává akarunk válni, törekedve Kína autóiparának emelésére” – árulta el Lei Jun a pekingi a bemutatón. Az SU7 vonzó lehet a vásárlók számára a Xiaomi népszerű telefonjaival és más elektronikai eszközeivel közös operációs rendszere miatt is. Az autók vezetői zavartalanul hozzáférhetnek a vállalat mobilalkalmazás-portfóliójához. Az SU7 két változatban lesz elérhető, különböző hatótávolságokkal. A tervezett áráról egyelőre annyit lehet tudni, hogy nem lesz olcsó mulatság, de miért is lenne, ha a Tesla és a Porsche befogása a cél, ezek a márkák nem a fapadosságukról híresek.

A Xiaomi-vezér stratégiai előnyként emelte ki az SU7 kínai téli időjárásra való alkalmasságát, beleértve a gyors töltési képességeket és az akadályfelismerési technológiát hóeséses körülmények között.

Ugyanakkor Lei ambícióit kissé letörhette, hogy a Xiaomi részvényárfolyama a bemutatót követően 0,3 százalékkal csökkent.

A Xiaomi, Kína ötödik legnagyobb okostelefon-gyártója, az okostelefonok iránti kereslet csökkenése miatt pedig a portfólióját az elektromos járművel irányába akarja diverzifikálni. A vállalata következő évtizedben 10 milliárd dollárt tervez befektetni az autóiparba. Az SU7 gyártására a BAIC Group, egy állami tulajdonú autógyártó vállalat egyik egységében kerül majd sor, egy évi 200 ezer járművet előállító pekingi üzemben.

A kínai elektromos járműpiac rendkívül zsúfolt, a Xiaomi fő versenytársai között a nemsokára Magyarországon is gyárat nyitó BYD, amely a piac harmadát uralja, és a Tesla, amelynek kilencszázalékos részesedése van jelenleg.

Az új modell állítólag 668, illetve 800 kilométeres hatótávval rendelkezik majd, és kevesebb mint három másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, a motor teljesítménye a hírek szerint jobb lesz, mint a Tesla Model S-é vagy a Porsche Taycané.

Írta a Magyar Hírlap