Miközben a Bizottság beleszáll a Szegedre érkező kínai gyárba, az Economist épp az ellenkezőjét javasolja

A Mandiner olvasói emlékezhetnek: Borzasztóan szúrja Brüsszel szemét, hogy Magyarországot választotta a kínai sikergyár, ezért vizsgálatot indítanak a Szegedre érkező BYD vállalattal szemben.

Economist: A nyugati politikusoknak vissza kell fogniuk a protekcionista hajlamaikat

Az Economist cikkében azonban rámutat: elárasztják a fejlett világot a kínai autók, mire a Nyugat lezárná piacát, pedig inkább örülnie kellene, hogy az olcsó és környezetbarát járműveket kap. A lap szerint most nem fenyeget a veszély, hogy sokan elvesztik az állásukat emiatt.

A cikkből ugyanis kiderül, hogy Kína megelőzte az exportban a japánokat, a kereslet pedig egy nő: a cél a széndioxid kibocsátás csökkentése. Az elemzés szerint Kína megkétszerezheti világpiaci részesedését. A Nyugat Kínára mutogat geopolitikai okokból, mégis

hiba volna, ha kizárnák a kínai vetélytársakat

– írják.

Hangsúlyozzák: a hatalmas előnyök képest minimálisak a veszélyek, az olcsó és zöld autók jól jönnek Nyugaton és az elektromos járművek gyártása ugyan átalakulásokkal jár az ágazatban, de ennek nincs köze Kínához. Olcsósága mellett a kínai gyártmányok minőségileg is jobbak, írják.

Az Economist szerint a nyugati politikusoknak vissza kell fogniuk a protekcionista hajlamaikat, hiszen Kína csak felgyorsítja az energiaszerkezet átalakulását, amit szerintük csak üdvözölni lehet.

Írta a Magyar Hírlap